شوهری دارم بهتر از برگ درخت،آب روان

پدرم آدمی است متین،باوقار،منطقی،مهربان،خوشرو،خوش اخلاق،اهل مطالعه،اهل ادبیات،دست و دلباز،با نگاهی متفاوت به دین و آموزه های دینی و خیلی چیزهای دیگر. همیشه ما را تشویق به درس خواندن و مطالعه خارج درسی می کرد،به روح و روان فرزندان خود اهمیت زیادی می داد و در خیلی موارد پیشتر از پدران هم دوره و همسن خود بود.

وقتی به سن ازدواج رسیده بودم و دوستانم از من می پرسیدند دوست داری با چه کسی ازدواج کنی همیشه می گفتم دوست دارم شوهر آینده ام یکی باشد مثل پدرم و می دانستم مثل پدرم کمتر یافت می شود. معیار خاصی برای ازدواج نداشتم و همین مثل پدرم بودن برایم بزرگترین معیار بود.

با شوهرم که آشنا شدم معیارهایم فرقی نکرد و حالا بعد از تقریبا شش سال زندگی مشترک هر روز می بینم که شوهرم هی دارد بیشتر شبیه پدرم می شود (همان خوی و خصلت های خوب و دوست داشتنی)  و البته بعضی جاها فرق دارد که طبیعی است بنا به سن و مقتضای زمان و مکان و ... که همان هم خیلی خوب و دوست داشتنی است. (خوشحالم که چنین معیاری داشته ام)

چند روز پیش می خواستم چیزی در مورد زنان و ظلمی که بهشان می شود در فیس بوک بنویسم. جملات من در فیس بوک معمولا خیلی کوتاه و مختصر است و توضیح اضافی نمی دهم. گفتم اگر این چیزها را بنویسم ملت فکر می کنند من با شوهرم مشکل دارم و حالا آمده ام آه و ناله ام را در فیس بوک سر داده ام تا هی ملت دلشان به حال من بسوزد و همدردی کنند و الخ. از خیرش گذشتم.

بعدا که فکر کردم دیدم آدم اگر هر مشکلی با خودش،با دیگران یا با جامعه داشته باشد همیشه مظنون اول در نظر دیگران شوهرت است و تو هر چه که بگویی اصلا اون بنده خدا کاری به این چیزها ندارد کمتر باور می کنند.دارم فکر می کنم چرا باید چنین باشد،چرا همیشه شوهر مظنون اول تمام مشکلات یک زن است حتی اگر نباشد. 

...


نظرات 3 + ارسال نظر
نازنین سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ق.ظ http://chistansara.blogsky.com/

باز پاییز است ،
اندکی از مهر پیداست ،
در این دوران بی مهری ،
باز هم پاییز زیباست .
پاییزتان بهاری باد !

سوده سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:51 ب.ظ http://soode61.wordpress.com

خیلی خوب است که تو اینقدر راضی هستی و خوشحال و همه میدانند لا اقل دور و بری هایت و خیلی هم مثال زدنی است. متاسفانه این از انجا برمیخیزد که معمولا کسی از غم دیگری روی زرد نیست و هر کی روی زرد است از غم همه حدس میزنند از غم خودش است حتما.

ساغر چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ق.ظ http://kachab.blogsky.com/http://

مبارک است این دوستی پایدار، و درباره قسمت آخر هم بگم خیلی درست گفتی، من هم همیشه این نگرانی را دارم که اگر نالیدم و دپ زدم و غصه دار بودم اولین گمان ملت بر همسر نرود، ایران رفته بودم لاغر بودم همه می پرسیدند رابطه ات با شوهرت خوبه؟!!!!یه همچین ملتی داریم ما!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد